Patyčios tarp ikimokyklinio amžiaus vaikų darželyje yra kasdienybė, tačiau dažnai tai lieka nepastebėta ar tiesiog nesureaguota. Suomiai labai daug dėmesio skiria būtent patyčioms, pasireiškiančioms ankstyvąjame ikimokykliniame amžiuje, nes taip norima sumažinti šią problemą mokyklose.
Ankstyvojo ugdymo įstaigose patyčių prevencija skatinama užtikrinant pedagoginių užsiėmimų kokybę, kuriant saugią erdvę vaikams bei stiprinant tarpusavio bendravimą ( vaikas-vaikas; vaikas- suaugęs; suaugęs- suaugęs). Dėmesys koncentruojamas į pačių ugdytojų nusistatymą ir reagavimą į kiekvieną vaiką, į vaikų grupę kaip visumą, į kolektyvą bei bendrą supratimą, jog būtent ugdytojas ( suaugęs žmogus) gali įvairiai įtakoti patį patyčių fenomeną. Suaugusiojo veiksmai ir sprendimai konkrečiu atveju gali netgi skatinti patyčių atsiradimą ir ilginti jų trukmę. Todėl suaugusiųjų darbas yra prisiimti atsakomybę už patyčias tarp vaikų, laiku ir kompetetingai reaguoti į situacijas tam, kad išvengti didesnių problemų ateityje.
Kiekvienas atvejis, kiekviena grupė ar bendruomenė yra unikali, todėl suomiai palieka laisvę prevenciniams metodams. Bet tai yra būtent pedagogikos sritis. Informacijos paieška, kolektyvinis darbas ir kūrybiškumas yra labai svarbios priemonės kovai su patyčiomis tarp mažamečių vaikų.
Kiekvienas atvejis, kiekviena grupė ar bendruomenė yra unikali, todėl suomiai palieka laisvę prevenciniams metodams. Bet tai yra būtent pedagogikos sritis. Informacijos paieška, kolektyvinis darbas ir kūrybiškumas yra labai svarbios priemonės kovai su patyčiomis tarp mažamečių vaikų.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą